FrieslandCampina is een van de grootste zuivelbedrijven ter wereld en levert een breed scala aan producten. Met het oog op de toekomst wilde het bedrijf digitaal een grote stap zetten. Een stap weg van het gesloten en dure platform en in plaats daarvan bouwen aan een toekomst met een open platform met geautomatiseerde implementaties, performance scans en security scans op code en websites.
Dit nieuwe state of the art Drupal platform dat Synetic ontwikkelde vormt de basis voor tientallen websites van merken als Friesche Vlag, Mona, Monchou, Milner, Optimel en Campina. Hiermee hebben we FrieslandCampina in een nieuwe technische richting geleid, waarvan https://www.frieschevlag.nl/ het eerste resultaat is.
We ontwikkelden een toolbox met de mogelijkheid om snel verschillende modulaire, flexibele websites te realiseren. Het ontwerp bestaat uit een reeks componenten die in verschillende combinaties en op verschillende plaatsen kunnen worden hergebruikt. Op deze manier is het voor de marketingafdeling van Friesche Vlag nu heel eenvoudig om zelf rijke landingspagina's te 'bouwen'.
We hebben het nieuwe platform naadloos laten aansluiten op twee systemen die FrieslandCampina al gebruikt: Syndy (het Product Informatie Beheer Systeem) en Aprimo (de gebruikte Digital Asset Management omgeving).
Dankzij onze slimme Drupal Kickstart - die bij de ontwikkeling van nieuwe sites de ontwikkeltijd verkort door alle configuratie te hergebruiken - rollen we elke website in een mum van tijd uit. We doen dit op een platform dat volledig geautomatiseerde Continuous Integration en Continuous Deployment heeft. Code wordt gescand op potentiële kwetsbaarheden en de website zelf wordt gescand op plaatsen waar invoer kan worden misbruikt.
Er zijn ook geautomatiseerde web performance scans voor en na elke release om te zien of aan de web core vitals wordt voldaan. Door dit samen met de klant te doen, zorgen we ervoor dat de sites technisch en inhoudelijk optimaal werken voor de gebruiker en goed scoren in de zoekmachines.