EEN DUBBELE UITDAGING Team Intro is een groot regionaal wervingsbureau in de metropool Zuid-Holland. De klant wilde een wervingswebsite die als een magneet zou werken bij het vinden van verschillende soorten uitzendkrachten. Het vinden van goede mensen op de markt is niet eenvoudig. Zeker niet als je op zoek bent naar tientallen verkeersregelaars en barkeepers en evenzoveel grondwerkers en trammedewerkers. Een goed concept was wat ze nodig hadden.
Jarenlang probeerde Team Intro verschillende benaderingen uit om het wervingsproces te automatiseren. In eerste instantie probeerden ze hun salarissoftware te gebruiken om het sollicitatieproces te stroomlijnen. Maar niet naar hun tevredenheid. Salesforce werd geïmplementeerd maar deze tool had te veel opties, recruiters raakten de weg kwijt en de licentiekosten waren hoog. Een goed doordacht, op maat gemaakt Applicant Tracking System (ATS) in Drupal leek de perfecte oplossing.
WEBSITE + AANGEPASTE TRACKINGSYSTEEM VOOR AANVRAGER Samen met de opdrachtgever kwamen we op het idee om de website en ATS als één project aan te pakken. Voor de website was het concept gericht op 'leuk werk' en niet zozeer op de verschillende soorten vacatures. Om tot de perfecte werving & selectietool te komen, spraken we met het recruitmentteam dat met de ATS zou gaan samenwerken. Na het definiëren van de ultieme en minimale product backlog gingen we aan de slag.