Cases

Succesvolle digitale transformatie voor een van de grootste Nederlandse rijscholen

E-commerce

WOLF Rijbewijsshop is één van de grootste rijscholen van Nederland. Om WOLF te helpen haar groeiambitie succesvol te realiseren, hebben we een strategische roadmap uitgestippeld, een app ontwikkeld die naadloos aansluit bij de customer journey en WOLF continu ondersteund met haar online marketing en leadgeneratie.

Wolf1

Marketing is essentieel voor een continue instroom van nieuwe studenten. WOLF was destijds een van de eerste rijscholen die online marketing professioneel aanpakte. Toen concurrerende rijscholen ook online marketing gingen gebruiken, daalden de marketingresultaten van WOLF. WOLF moest hun online marketingaanpak vernieuwen om de kosten per lead te verlagen en de kwaliteit van de leads te verhogen. Wat de marketingstrategie van WOLF complex maakte, was het feit dat ze te maken hebben met verschillende capaciteit per stad. In plaats van een landelijke aanpak moeten de campagnes zich richten op specifieke regio's op basis van de veranderende capaciteit van docenten en studenten.

Resultaten

  • Proeflessen verhoogd met 29,68%

Dankzij de verbeterde online marketingcampagnes nam de kwaliteit van de leads substantieel toe (lees: minder vrije timeslots) en stegen de proeflessen met 29,68%, terwijl de marketingkosten gelijk bleven.

  • Lessen geannuleerd met 50%

Wanneer een cursist last minute afzegt, krijgen de overige cursisten van de docent per sms bericht of zij het vrije tijdslot willen reserveren. Dit heeft geresulteerd in een verbluffende daling van 50% van het aantal annuleringen van lessen. Tijdens de pandemie bleek dit een cruciale efficiëntieslag te zijn. Toen de lockdown eindigde en WOLF de rijlessen weer mocht hervatten, werd dit direct via de app gecommuniceerd. De tijdsloten liepen snel vol, wat WOLF letterlijk duizenden telefoontjes bespaarde.

  • Klantenservice werd 250% efficiënter

Inmiddels gebruiken bijna alle leerlingen de app om hun lessen te plannen. Dit resulteert in een aanzienlijke tijdwinst. Medewerkers van de klantenservice kunnen 2,5x meer auto's beheren dan voorheen. De klantenservice werd 250% efficiënter.

De klanttevredenheid is nog nooit zo hoog geweest. Studenten hebben graag controle over hun planning. Door duidelijke video's en trainingen zijn ze beter voorbereid op hun lessen. Ook kunnen ze zien aan welke vaardigheden ze nog moeten werken om te slagen voor hun examen. 96% van de klanten raadt WOLF aan met een gemiddelde score van 9,3/10 (bron: klantenvertellen.nl).

Video van deze case:

Succesvolle digitale transformatie voor een van de grootste Nederlandse rijscholen

Bekijk website
Splash WOTY
  • Wolf1
  • Wolf2
  • Wolf3
  • Wolf4
  • Wolf5

Succesvolle digitale transformatie voor een van de grootste Nederlandse rijscholen

Bekijk website