Elke dag brengt nieuwe uitdagingen als je bij de brandweer werkt. Incidenten moeten in het heetst van de strijd worden aangepakt en geïmproviseerd. Hoe kunnen we collega's laten leren van die ervaringen? Met de sociale app Vakmanschapp kunnen kennis en ervaringen worden gedeeld met collega's om te leren, te reageren en te waarderen.
800 medewerkers en vrijwilligers werken op verschillende tijdstippen en verschillende locaties in heel Zuid-Limburg. Dit vormt een grote uitdaging als het gaat om centrale communicatie en kennisdeling. Het Expertisecentrum kwam naar Betawerk op zoek naar een oplossing die deze problemen zou aanpakken. Met behulp van de Service Design methodiek zijn we tot op de bodem gegaan. Alle stakeholders werden betrokken bij het schrijven en prioriteren van user-stories, wat leidde tot een sterk concept en een groot draagvlak. De Vakmanschapp draagt bij aan de expertise van iedereen bij Brandweer Zuid-Limburg door een veilige en besloten omgeving te bieden om kennis en ervaringen onder collega's te delen. Bovendien opent het een zeer gewenst organisatorisch communicatiekanaal om Nieuws en Vakreferenties te verspreiden en onder de aandacht te brengen, bijvoorbeeld "Hoe om te gaan met een brandende Tesla?".