Marketing
Eén van de belangrijkste focuspunten voor komend jaar is marketing. Drupal als dé oplossing bij de ontwikkeling van een digital experience management platform voor websites en interactieve applicaties. De marketingactiviteiten brengen niet alleen de voordelen van het cms aan het licht maar helpen overheden en bedrijven ook bij de zoektocht naar een geschikte Drupal-partner.
Een andere focuspunt is scholing. Aankomende young professional in de ICT-sector helpen de code en bouwstenen van Drupal eigen te maken. Denk daarbij aan lespakketten die bijvoorbeeld op hogescholen worden aangeboden. Omdat veel Drupal-bureaus vaak al een goed contact met de hogescholen hebben, is het een mooie stap om ook ondersteunende lessen te bieden.
Europese samenwerking
Twee jaar geleden werden de bouwstenen gelegd voor het Network of European Drupal Associations (NEDA) . Lokale Drupal-verenigingen in de diverse Europese landen delen in deze overkoepelende organisatie kennis en ervaring. Op initiatief van SDN is dit jaar de code achter Drupal.nl gedeeld met NEDA zodat leden niet het wiel voor hun landelijke website hoeven uitvinden. Zij liften mee met een systeem dat zich al bewezen heeft.
Drupal Starshot
Drupal-grondlegger Dries Buytaert kondigde het al aan tijdens DrupalCon Portland 2024: de komst van Drupal Starshot. Een nieuwe variant op het Drupal cms met diverse standaard out-of-the-box-functionaliteiten. Ideaal voor organisaties die op zoek zijn naar een kant-en-klare Drupal website zonder al teveel toeters en bellen. Logisch dat er vanuit SDN het komend jaar veel aandacht zal zijn voor deze variant.
Ook aanwezig zijn bij de volgende Drupal Business Meetup?
Aan het einde van een informatieve en zeer smakelijke avond was duidelijk: SDN én partners kunnen veel voor elkaar betekenen. Wil jij met jouw bureau ook aanwezig zijn bij de volgende Drupal Business Meetup? Geef je dan op als partner via ons partnerprogramma. Dan heffen we volgend jaar samen het glas.