Ugly Mugs NL (UMNL) is een gratis online platform voor en door sekswerkers, met als doel sekswerk veiliger te maken. Uit onderzoek van Soa Aids Nederland en Proud bleek dat 97% van de sekswerkers in Nederland te maken krijgt met geweld. Slechts 21% van deze groep meldt dit geweld bij de politie. Niet alleen uit angst voor privacyschending, maar ook omdat sommige sekswerkers niet over de juiste papieren beschikken. Transgender en mannelijke sekswerkers lopen vier keer meer risico op geweld dan vrouwelijke sekswerkers. Op het platform Ugly Mugs NL kunnen sekswerkers informatie delen en elkaar waarschuwen voor agressieve en potentieel gevaarlijke klanten. Als sekswerker kun je het platform gebruiken om klanten te volgen en waarschuwingen te ontvangen als er een gevaarlijke klant bij jou in de buurt actief is. Op deze manier kunnen sekswerkers gevaarlijke klanten vermijden en veiliger werken. Op deze manier wil het platform ook overvallen en verkrachtingen voorkomen. Veilig kunnen werken is een voorwaarde om veilig te kunnen vrijen, te onderhandelen over condoomgebruik en SOA's en hiv te voorkomen. Daarnaast biedt het platform sekswerkers en organisaties een online ruimte om nieuws en kennis te delen over gezondheid, veiligheid, werk en regelgeving. Puurpxl realiseerde dit baanbrekende online platform ter ondersteuning van seksuele gezondheid in Nederland in samenwerking met Soa Aids Nederland en LimoenGroen. Ugly Mugs NL ('Lelijke Koppen') is ontwikkeld door Soa Aids Nederland en Proud, de belangenorganisatie voor sekswerkers, in opdracht van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Voor de lancering van Ugly Mugs NL waarschuwden sekswerkers elkaar wel, maar via persoonlijke apps en niet centraal. Ugly Mugs NL is opgezet naar Brits voorbeeld National Ugly Mugs (NUM). NUM werd ruim tien jaar geleden gelanceerd en heeft momenteel een groeiend aantal van 20.000 sekswerkers in het Verenigd Koninkrijk die toegang hebben tot hun alerts. Het platform heeft 7.000 individuele leden en elke dag worden er ongeveer drie meldingen gedaan. Uit onderzoek blijkt dat 90% van de Britse leden zich veiliger voelt door het platform en dat 40% een gevaarlijke klant heeft vermeden door een melding op het platform.