Nadat Looop haar naam had veranderd en zichzelf opnieuw positioneerde, ontwikkelden we een uitdagende design website met zeer uitgebreide front-end functionaliteiten. Het doel was om een gebruiksvriendelijke website te maken waar Looop mee kan werken, zonder concessies te doen aan design en functionaliteit. Gezien de doelgroep (agrarische ondernemers) werd gebruiksvriendelijkheid als een belangrijk aandachtspunt gezien.
De website is een creatieve vertaling van een concept van het Eindhovense bureau MegaWatt. Via het geïntegreerde PIM (Product Informatie Systeem) worden de producten centraal beheerd en getoond op de website. Productbrochures en prijslijsten worden automatisch in PDF gegenereerd. Op deze manier hebben we een 'build once/use many' proces waarbij online en offline eenvoudig beheerd en gegenereerd kunnen worden vanuit dezelfde bron.
Klanten, leveranciers en Looop-partners kunnen via het klantenportaal (MijnLooop) inloggen om favorieten en bijproducten op te slaan en prijslijst- en beschikbaarheidsmeldingen te beheren. Bij een prijswijziging of verandering in de beschikbaarheid van het product krijgt de klant een notificatie.
Belangrijkste kenmerken - Uitgebreide design vertaling van nieuw merk & positionering - Ontwerp paragrafen met adaptieve overgang van de vorige en naar de volgende paragraaf - SVG Clip Paths voor circulaire weergave van afbeeldingen - Circulaire sliders met doorlopende afbeeldingen - PIM-systeem met het genereren van productbrochures en prijslijsten in PDF - Klantenportaal met prijsmatrix en beschikbaarheidswaarschuwingen - Marketing automatisering door het versturen van real-time PDF gegenereerde brochures
Specialiteiten - Strategie en advies - Conceptvertaling en webdesign - Front-end en back-end ontwikkeling - PIM ontwikkeling & API koppelingen