Jong JGZ had een website nodig om op een eenvoudige, toegankelijke en heldere manier te communiceren met ouders, kinderen, jongvolwassenen en professionals in meerdere regio's. Om de diversiteit van de doelgroepen te benaderen en te zorgen voor een digitale aansluiting, zijn voorafgaand aan de ontwikkeling uitgebreide gebruikerstesten en benchmarkonderzoeken uitgevoerd. Zo is veel inzicht verkregen in de behoeften, digitale barrières en twijfels van de doelgroepen. Het doel was om letterlijk alle informatie met één simpele klik binnen handbereik te hebben. Deze aanpak hielp ook om de frictie van het content management van de website te verlagen (voorheen waren er twee aparte domeinen voor de regio's).
Bereikte doelstellingen:
- Menselijk karakter: gebruiker krijgt vertrouwen in de website en de organisatie. - Design en UX is doelgroepgericht ontwikkeld (toegankelijke en snelle navigatie). - De oplossing voor het registreren van geboortes. Dit gebeurt gemiddeld 40 keer per dag. Voorheen waren dit 40 telefoontjes die handmatig verwerkt moesten worden door de servicedesk. - De pagina van het consultatiebureau is een ingang voor veel gebruikers, deze pagina bevat alle benodigde informatie. - Open-source CMS en low effort webmaster strategie. - Bouwen van een duurzaam modulair systeem dat evolutie en actualiteit ondersteunt.